فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

تعداد بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
رئیس فدراسیون فوتبال ایران:

فوتبال قوی ورزشگاه قوی می‌خواهد/ورزشگاه تختی باید از اول فصل آماده باشد

رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران گفت: برای فوتبال قوی ورزشگاه های قوی می خواهیم که مصمم به کمک در راستای ساخت و تجهیز آنها هستم.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی تاج در حاشیه بازدید از ورزشگاه تختی تهران گفت: طبق قوانین فیفا و AFC باشگا‌ها به ما ورزشگاه معرفی می‌کنند که ما آن را باید تایید کنیم. اگر نکردیم باید به سراغ ورزشگاه دیگری بروند.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران افزود: محدودیت‌های کشور را هم می‌دانیم. اینکه عده‌ای حرف‌هایی می‌زنند نشان می‌دهد نمی‌دانند کجا هستند. باید کمک کنیم این ورزشگاه‌ها آماده شوند و در اختیار باشگاه‌ها قرار دهیم. الان باشگاهی نداریم که خودش برود ورزشگاه درست کند. برای همین دولت الان به این نتیجه رسیده که خودش برود کارها را انجام بدهد.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: ورزشگاه تختی باید از ابتدای فصل پیش رو آماده شود.

تاج درباره شرایط ورزشگاه آزادی یادآور شد: ورزشگاه آزادی احتمالا تا هفته سوم اصلا آماده نشود. باید این بازی‌ها اینجا (ورزشگاه تختی) انجام شوند. طبق آنچه در گزارش بود و الان هم دیدم، همه صندلی‌ها شماره شده‌اند. ما در آنجا بازی های ملی را داریم و در ورزشگاه تختی که احتمال می دهیم ۲۰ تا ۳۰ هزار طرفدار بیایند بازی ها را برگزار می کنیم.

تاج تصریح کرد: بدون کانون هواداران باشگاه‌ها و موارد زیاد دیگر، نمی‌توان بازی‌ها را برگزار کرد. ورودی بانوان و موارد مربوط به آنها جدا است. می‌توانند راحت بیایند و بروند. مردم می‌توانند راحت روی صندلی‌هایشان بنشینند و بلیت فروشی هم با کدملی باشد تا بدانیم روی هر صندلی چه کسی نشته است و باشگاه هم بتواند برای مدتی درآمد پایدار داشته باشد. صندلی را برای مدت 6 یا 7 ماه به یک نفر بفروشد. این در دنیا مرسوم است و باید انجام بدهیم. از اداره ورزش و جوانان تهران ممنون هستم که این ظرفیت را به تهران اضافه کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه ارتباط شفاهی باشگاه‌ها با ارکان این فدراسیون ممنوع شده، اظهار داشت: 2 بخشنامه اعلام کردیم که باید شفاف سازی شود. یکی اینکه هیچ فردی از فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، فوتسال و فوتبال ساحلی، حق مشاوره، طراحی، برنامه ریزی و قرارداد با هیچ باشگاهی را ندارد. تاکید جدی شده و کمیته اخلاق هم مسئول حسن اجرای این بخشنامه شده است.

وی افزود: دومین بخشنامه این است که به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال گفتیم هرگونه مذاکره شفاهی و یا توافق احتمالی شفاهی فاقد اعتبار است. الان دولت هوشمند همه مسائل جانبی را اتوماسیونی کرده است. باید همه در اتوماسیون به صورت مکتوب شود. اگر باشگاهی بازیکنی را معرفی می‌کند، بازیکنی قراردادی را اعلام می‌کند، بازیکن و باشگاهی قراردادی می‌بندند، همه باید به صورت مکتوب باشد.

تاج ادامه داد: در AFC و فیفا هم همین است. ما برای VAR‌یا موارد دیگر مذاکره می‌کنیم. ممکن است مدیری هم با ما توافق کند ولی آنچه اقدام می‌شود درخواست کتبی ما و موافقت کتبی آن‌هاست. این دو بخشنامه را به صورت جدی دنبال می‌کنیم و فکر می‌کنیم بسسیاری از مشکلات حل شوند.

او در پایان خاطرنشان کرد: ایران قوی، ورزش قوی و فوتبال قوی می خواهد. فوتبال قوی هم ورزشگاه های قوی می خواهد. وظیفه فدراسیون فوتبال ساخت و تجهیز ورزشگاه نیست اما مصمم هستیم امام دست اندرکاران این امر را کمک کنیم.

ارسال نظر
قاب خاطرات
گزارش تصویری
ویدئوها
آخرین اخبار

پیروزی تیم ملی جوانان ایران مقابل امیدهای سایپا

گزارش تصویری از دیدار تیم ملی جوانان و امید سایپا

تمرین تیم ملی جوانان ایران قبل از بازی با سایپا

تماسی از تهران با کوالالامپور پس از قرعه کشی جام جهانی 2026؛تا پای جان برای ایران

انتخابی نهایی باVAR است/ورزشگاه آزادی را معرفی می کنیم

مطمئنم به جام جهانی صعود می کنیم/دولت ها در فوتبال سرمایه‌گذاری می کنند

برنامه بازی‌های ایران در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶

صدور آرای جدید کمیته وضعیت بازیکنان

برگزاری اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتسال بزرگسال بانوان

قرعه تیم ملی ایران و زمان بازی ها اعلام شد

پربازدیدترین ها

قرعه تیم ملی ایران و زمان بازی ها اعلام شد

برگزاری جلسه رییس فدراسیون با اعضای کمیته  تدوین و تطبیق مقررات

برنامه بازی‌های ایران در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶

اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی جوانان ایران منتشر شد

گروه بندی لیگ دسته دوم بانوان مشخص شد

تصاویری از تمرین تیم ملی جوانان

گزارش تصویری از دیدار تیم ملی جوانان و مقاومت

گزارش تصویری از تمرین تیم ملی ساحلی

برگزاری سمینار داوران نخبه و دوره کمک داور ویدئویی بانوان

برگزاری دوره های مختلف آموزشی