فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

تعداد بازدید: ۶۱۳۰
کد خبر: ۲۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹
رئیس مرکز ملی فوتبال ایران:

زمین چمن شماره یک را احیا خواهیم کرد

رئیس مرکز ملی فوتبال ایران گفت: بازسازی زمین چمن قدیمی نیاز به زمان و بررسی کامل دارد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، داود پرهیزکاری درباره آخرین وضعیت زمین شماره یک مرکز ملی فوتبال ایران، اظهار داشت: مجموعه مرکز ملی فوتبال در وسعتی ۱۴ هکتاری محلی است که تمام تیم‌های ملی فوتبال از بزرگسالان تا نونهالان در رده فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی و در بخش آقایان و بانوان در آن مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: همه عزیزانی که در این مجموعه کار می‌کنند، تلاششان بر این است به بهترین شکل ممکن نسبت به برگزاری اردوها، جلسات و همایش‌هایی که به این مرکز ماموریت داده می‌شود، اقدام کنند. به صورت کلی کارهای ما در ۲ بخش تقسیم شده است. یک بخش اجرایی شامل همین مسائلی است که گفتم و دیگری بخش زیرساخت و فضاهای عمرانی است که با توجه به مسئولیتی که ریاست فدراسیون تعریف کردند، دنبال فراهم کردن زیرساخت‌ بسیار مناسب برای تیم‌های ملی هستیم.

رئیس مرکز ملی فوتبال ایران اضافه کرد: اجرای پروژه‌های تعریف شده زمان‌بر است. سال گذشته توانستیم چندین پروژه در دست کار را در زمان مناسب خود به بهترین شکل انجام بدهیم. هتل فوتبال در اسفند توسط وزیر ورزش افتتاح شد و به بهره برداری رسید. الان برای تیم‌های ملی، داوران حاضر در کلاس‌های VAR و خیلی از تیم‌های متقاضی از این هتل استفاده می‌کنند. فضای نگهبانی سال گذشته به بهره‌برداری رسید و در بخش جاده‌سازی‌ها کارهایی انجام و به بهره‌برداری رسیدند.

پرهیزکاری ادامه داد: برای سال ۱۴۰۳ هم چندین پروژه تعریف کردیم که یکی از آن‌ها زمین شماره یک مرکز ملی است. بعد از انجام مراحل اداری، این زمین زیر کشت می‌رود و ۵_۴ ماه بعد قابل بهره‌برداری است. رختکن زمین شماره ۲ و زمین چمن مصنوعی به صورت مشترک در حال احداث است‌. سال گذشته ۴۰ درصد پروژه پیش رفت و تا آخر اسفند، این پروژه رختکن نیز نهایی شده و در اختیار تیم‌های ملی که در زمین شماره ۲ و چمن مصنوعی تمرینات خود را پیگیری می‌کنند، قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پروژه بزرگ بعدی ما ساختمان فدراسیون فوتبال است. در جلسات‌مان طرح اولیه نهایی می‌شود و در کارگروهی که به تشخیص ریاست فدراسیون تعیین شده‌ است؛ درموردش بحث خواهد شد. اگر تغییراتی هم نیاز باشد، در جلسه عنوان خواهد شد. پس از اینکه طرح ساختمان فدراسیون به متراژ ۸ هزار متر نهایی شود، به مزایده گذاشته خواهد شد تا شرکت‌های توانمند برای ساخت این پروژه سنگین انتخاب شوند. پروژه ساختمان جدید در کنار نگهبانی مرکز ملی به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس مرکز ملی فوتبال با اشاره به شرایط زمین شماره یک، تصریح کرد: این زمین در قدیم نامش زمین شماره ۷ ورزشگاه آزادی بود. ۲۵ سال قدمت دارد و در حال حاضر نیز به عنوان زمین شماره یک مرکز ملی شناخته می‌شود. با توجه به میزان استفاده تیم‌های ملی متعدد فدراسیون، دیگر کیفیت خود را از  دست داده و نیاز به بازسازی اساسی دارد تا چمن جدیدش به بهره‌برداری برسد. تا یک ماه آینده با توجه به مذاکره با شرکت‌های معتبر فعال در این حوزه، بحث نهایی خواهد شد و وقتی به جمع‌بندی برسیم طبق همکاری با شرکت سازگار با شرایط فدراسیون، این زمین  را احیا خواهیم کرد. مطابق شرایط آب و هوایی پس از کاشت، زمین ۴_۳ ماه برای رشد و قوت گرفتن به زمان نیاز دارد و پس از آن قابل بهره‌برداری است‌. امسال این اتفاق رقم می‌خورد و سال آینده به شکل کامل قابل استفاده است.

ارسال نظر
قاب خاطرات
گزارش تصویری
ویدئوها
آخرین اخبار

تصاویری از تمرین تیم ملی

تمرین تیم ملی در گرمای العین

تصاویری از دیدار صمیمانه وزیر ورزش و‌ جوانان با بازیکنان و‌ کادر فنی تیم ملی فوتسال قبل از اعزام به جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان

فوتسال یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های کشور است/ورزش حرفه ای با مرام پهلوانی گره خورده است

تمرینات تخصصی برای مدافعان و مهاجمان تیم ملی نوجوانان در مجموعه گهر پارک سیرجان

خبر خوب برای جامعه فوتبال،وزارت ورزش و فدراسیون در کنار هم برای ارتقا سطح کیفی ورزشگاههای کشور تلاش خواهند کرد

تصاویری از تمرین بدنی ملی پوشان

داوران هفته اول لیگ دسته یک مشخص شدند

از اصفهان تا العین با تیم ملی

اعلام آرای جدید انضباطی

پربازدیدترین ها

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران مقابل قرقیزستان مشخص شد

پیام تسلیت فدراسیون فوتبال ایران

تصاویری از نیمه دوم دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و قرقیزستان

تیم ملی با استقبال گرم مسئولین وارد اصفهان شد

گزارش تصویری از تمرین تیم ملی در اصفهان

شروع سه امتیازی ایران با برتری مقابل قرقیزستان

گزارش تصویری از تمرین تیم ملی در ورزشگاه فولادشهر

تصاویری از نیمه نخست دیدار تیم های ملی ایران و‌ قرقیزستان

حال و هوای متفاوت تیم ملی در اصفهان با توسل به علی ابن موسی الرضا (ع)

برگزاری آخرین تمرین تیم ملی پیش از بازی با قرقیزستان/ حضور صدها هوادار مقابل هتل ملی‌پوشان