فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

تعداد بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۲۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۸
مرحله سوم انتخابی جام جهانی؛

قلعه‌نویی: کمترین نقش را در برد قطر داشتم/ نهایت تا ۲ روز باید شادی کنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: کمترین نقش در برد امشب مقابل قطر را من داشتم.

قلعه‌نویی: کمترین نقش را در برد قطر داشتم/ نهایت تا ۲ روز باید شادی کنیم

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیر قلعه نویی پس از پیروزی ۴ بر یک مقابل قطر در نشست خبری اظهار داشت: از همه همکارانم، بازیکنان و تیم پشتیبانی تشکر می کنم. این برد را به مردم عزیز ایران تبریک می‌گویم؛ چه آنهایی که از تلویزیون نگاه کردند چه افرادی که در ورزشگاه بودند و دقایقی که عقب بودیم هم تشویق کردند و باعث شدند تیم بازگردد. 

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: امروز یکی از روزهای خوب ما بود. چهار گل زدیم و چندین موقعیت گلزنی هم ایجاد کردیم. در مجموع بازی بسیار خوبی بود. قطر فوتبال بازی کرد، به آنها هم تبریک می گویم. یکی از بازی های خوب گروه بود و آسیا از این فوتبال لذت برد. در جام ملت‌ها هم که باختیم، آن روز هم کم شانس و هم بدشانس بودیم. یک توپ آمد و سه گل خوردیم. در شرایطی که کلی موقعیت خلق کردیم. امشب ساختار دفاعی ما به جز یکی دو مورد بی نقص بازی کرد. زمانی که باید تله گذاری می‌کردیم این کار را انجام دادیم و انتقال‌مان سریع‌تر بود.

وی افزود: به همه تبریک می گویم، کمترین نقش را من قلعه نویی داشتم. تاج رئیس فدراسیون ، هیات رئیسه و دبیرکل زحمت می‌کشند و این برد به ما خیلی کمک می کند. همه در شرایط سخت فوتبال کمک می کنند تا فوتبال ایران راهش را پیدا کند.

قلعه نویی اضافه کرد: تا یکی دو روز می توانیم شادی کنیم و بعد باید به فکر بازی با کره شمالی و قرقیزستان باشیم. امیدوارم با بازی‌ها و نتایج خوب دل ملت ایران را شاد کنیم. بزرگ ترین تیم‌های دنیا هم نمی توانند یکنواخت بازی کنند و برخی به جای کمک کردن، تبر برداشتند و ما را زدند. این جای نگرانی است.

وی ادامه داد: به قول استاد مجید جلالی شاید گاهی شرایط خوب نباشد اما چه کسانی  باید به ما کمک کنند. پیشکسوتانی مثل بهتاش فریبا، رضا رجبی، مرتضی محصص و جلال چراغپور که در شرایط سخت ما را راهنمایی کردند. اصغر شرفی را در مراسم مهاجرانی را دیدم. چند دقیقه صحبت کردیم و گفت به حرف ها توجه نکن و راهت را ادامه بده. حسن روشن هم انتقاد می‌کند ولی خیلی جاها راهنمایی می کند. 


سرمربی تیم ملی فوتبال تصریح کرد: از همه پیشکسوتانی که دلشان با مردم  ایران است و برای فوتبال دلشان می سوزد، تشکر می‌کنم. نمی‌خواهم ورود کنم و تعجبم از آقای جبلی است. بله ایراد داشتیم اما ایرادها را با انتقاد سازنده بیان کنند نه با زدن! 

وی ادامه داد: در نهایت خوشحالم که سه امتیاز را با یک بازی خوب گرفتیم. سه امتیاز  امارات هم نگرفت و سه امتیاز هم قطر که ۹ امتیاز در نهایت برای ما شد و ان‌شاءلله صعودمان را زودتر قطعی کنیم. این بازی دیگر فراموش شد و بعد از فیفا‌دی بعدی که نزدیک است تا سه ماه دیگر بازی نداریم.


سرمربی تیم ملی در خصوص تصمیم‌های خوب فنی و نگرانی در مورد عدم گلزنی مهاجمان در بازی‌های قبلی گفت: از باشگاه شباب الاهلی و هواداران خوب مان تشکر می‌کنم. حتی در دقایق که عقب بودیم، ما را تشویق کردند. شاید اگر جایی دیگر بود به جای کمک برای بازگشت تیم،  طور دیگری رفتار می کردند! یک مطلبی هم بگویم وقتی زمینی صاف و باکیفیت داشته باشیم عیار تیم ملی فوتبال ما مشخص می‌شود. سرعتی بازی می‌کنیم اما در زمینی مثل فولادشهر نمی شد بازی کرد.

وی افزود: شاید به برخی بازیکنان جوان بازی نرسیده و سعی داریم آرام آرام جوان‌گرایی کنیم. تغییری که همراه با نتیجه باشد. جوانان در این اردو خیلی ما را امیدوار کردند. ژاوی در بارسلونا جوانگرایی کرد. الان بارسا کجاست؟ ژاوی کجاست؟ تیم ملی باید همراه با نتیجه جوانگرایی کند. 

سرمربی تیم ملی گفت: از خبرنگاران هم تشکر می کنم که همیشه به ما روحیه دادند و پای ثابت بودند. امیدوارم تیم ملی روز به روز بهتر شود. به بچه‌ها گفته‌ام باید در جام جهانی دو مرحله بالا بروید و صعود کنید. این توانایی در بازیکنان هست. در بازی با ازبک هم 40 دقیقه 10 نفره بازی کردیم و بعد مقابل قطر این گونه بازی کردیم. هم تمرینات و هم ریکاوری خوب بوده که مقابل تیم خوب قطر چنین بازی کردیم آن هم با 2 پرواز آنچنانی.

 

قلعه نویی در مورد اینکه چه اتفاقی افتاد که تیم ملی چنین بازی خوبی انجام داد و چند گل هم زد، گفت: سال 2007 که مربی تیم ملی بودم در اجلاسی در آسیا شرکت کردم که در خصوص تیم‌سازی راجع به شخصیت مربی و نوع مربی صحبت می‌کردند، شاخص های زیادی داشتند اما در کل شاخصه‌ها ساختار دفاعی چقدر خوب باشد و چقدر ایجاد موقعیت می کند.

وی ادامه داد: قبل از بازی گفتم که نگران گلزنی نیستم زیرا تیم ایجاد موقعیت می‌کند. وقتی تیم ایجاد موقعیت می‌کند و گل نمی‌زند نباید نگران بود. عین روز برایم روشن بود‌. بازی با قرقیزستان، امارات و ازبکستان موقعیت های زیادی داشتیم مقابل امارات هم می توانستیم این نتیجه را تکرار کنیم. از نوع بازی تیم راضی‌ام. هم در ساختار دفاعی خوبیم و هم در ایجاد موقعیت اما بازیکنانم باید قدر موقعیت‌ها را بدانند.

سرمربی تیم ملی در خصوص شرایط خوب زمین مسابقه گفت: در دو سه مسابقه ای که خارج از ایران بوده هم ساختار دفاعی خوبی داشتیم و هم خوب گلزنی کردیم. باز هم از میزبانی عزیزان تشکر می‌کنم. انتقاد باید باشد و بدون انتقاد هم پیشرفتی حاصلی نمی‌شود.

قلعه نویی ادامه داد: از همه پیشکسوتان خواهش می‌کنم که حرف هایشان را بزنند اما انتقادی باشد که به تیم کمک کند. باز هم دست عزیزان را می‌فشارم و بیایند به تیم ملی کمک کنند. امروز صبح پیام فریبا، محصص و شرفی را داشتم. دست شرفی را باید بوسید. وقتی مهاجرانی و شرفی می گویند راهت درست است و ادامه بده حرفشان درست است زیرا وقتی از قاره آسیا دو تیم به جام جهانی رفته‌اند این ها مربی بوده اند.

 

 

 

ارسال نظر
قاب خاطرات
گزارش تصویری
ویدئوها
آخرین اخبار

تیم ملی نوجوانان ایران عازم اردن شد

اسامی محرومان هفته هشتم لیگ برتر فوتسال اعلام شد

رختکن تیم ملی لحظاتی قبل از بازی با قطر

لبنان از حضور در مسابقات گروه H انصراف داد

اعلام آرای انضباطی لیگ دسته اول فوتبال

اعلام اسامی داوران قضاوت کننده در هفته اول لیگ فوتبال بانوان

اعلام معوقه دیدار خاتون بم و آوا تهران لیگ برتر فوتبال بانوان

برگزاری سه دوره مربیگری فوتبال

اعلام برنامه تک دیدار باقیمانده از مرحله دوم مسابقات جام حذفی

مراسم قرعه کشی لیگ یک بانوان اول آبان برگزار می شود

پربازدیدترین ها

آغاز بلیط فروشی دیدار ایران مقابل قطر

پیام تسلیت فدراسیون

گزارش تصویری از دیدار تیم های ملی ایران و‌ ازبکستان

داوران هفته هفتم لیگ دسته یک مشخص شدند

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان اعلام شد

تصاویری از دیدار تیم های ملی ایران و‌ ازبکستان

آزمون: سه امتیاز این بازی برای ما مهم است

فهرست نهایی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران اعلام شد

تصاویری از دیدار تیم های ملی ایران و‌ قطر

اعلام ترکیب تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر