فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

تعداد بازدید: ۱۵۳۱
کد خبر: ۲۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴

ما به شما امیدواریم یوزهای نوجوان!

برای تیم ملی زیر 17 سال ایران در مسابقاتی که بسیار فشرده برگزار می‌شود بهترین‌ها را آرزو کنیم. آنها می‌دانند در دنیای امروز فوتبال دیگر تیم آسانی وجود ندارد...
 
سایت رسمی فدارسیون فوتبال؛ احسان محمدی- نسل جدید فوتبال ایران سال گذشته با پیروزی 3-2 مقابل برزیل خیلی‌ها را آماده کرد. شاگردان حسین عبدی در جام جهانی فوتبال زیر 17 سال یک شاهکار خلق کردند که قاب‌هایش چشم‌نواز شد اما 18 مهر 1396 تیم ملی نوجوانان ایران در جام جهانی هم یک حماسه ماندگار آفرید. در آن روز ما 4-0 آلمان را در هم کوبیدیم! 
 
برای ایران در آن دیدار علی غلام‌زاده، امیر حسین اسماعیل‌زاده، طاها شریعتی، احمد جلالی، علی ستاوی، محمد غبیشاوی، محمد شریفی( 84 مجید نصیری)، محمد قادری، یونس دلفی (66 وحید نامداری)، امیرحسین حسین‌زاده (55 سعید کریمی) و الهیار صیادمنش به زمین رفتند. 
 
فکر می‌کنید آن پیروزی حادثه بود؟ 
 
ما در آن مسابقات با آلمان، گینه و کاستاریکا هم گروه بودیم. آلمان را 4-0 بردیم، گینه را 3-1 و مقابل کاستاریکا 3-0 پیروز از زمین بیرون آمدیم. تیم اول با 9 امتیاز و 10 گل زده! حتی در مرحله بعد مکزیک را هم بردیم اما 3-1 مقابل اسپانیا نتیجه را واگذار کردیم تا ماجراجویی شجاعانه‌مان در جام جهانی 2017 هند اینطور تمام شود. اسپانیا که به فنیال مسابقات رفت آن روز بازیکنانی مثل فران تورس، آبل رویز، خوان میراندا، هوگو گیلامون، اریک گارسیا و ... را در ترکیب داشت که بعدها در عالیترین سطح فوتبال جهان بازی کردند.
ما به شما امیدواریم یوزهای نوجوان!
سرمربی تیم ملی ما در آن مسابقات عباس چمنیان بود. مردی آرام، فروتن، کم حرف، متمرکز بر تمرین و آینده‌ساز. او حالا دوباره به خانه برگشته است و با نسل جدیدی از بازیکنان کار می‌کند. خودش می‌گوید آن مسابقات به خاطره‌ها پیوست، تاریخ شد و حالا باید به آینده نگاه کنیم. چند ماه است شبانه‌روز با کادر فنی همراهش دوباره در حال ساختن ستاره‌هایی برای نسل آینده است. کاری که خوب بلد است، اینکه دیگران بلد نیستند از محصولات آماده او استفاده کنند گناه مردی نیست که به جای دویدن زیر نورپروژکتورها ترجیح می‌‌دهد در آکادمی‌ها بازیکن بسازد.
ما به شما امیدواریم یوزهای نوجوان!
 
او حالا با یاسین زارع، ماهان مشابه، امیرمحمد عابدی، محمد امین جاویدزاده، عرفان یوسف‌زاده، علی جلوخانی، امیرعلی عشورنژاد، علی دستمرزه، محمد امین مهرعلیان، مهرداد آقامحمدی، ایلیا احمدی‌منش، محراب بادله، امید قره‌چماقلو، محمدامین حسینی، محمدرضا بنی‌تمیم، مرتضی علی بالدی، امیرحسین شجاعی، ماهان علیپور، سلمان غفاری، علیرضا یاری‌نسب، عرفان خدادایان، امیرمحمد بوستانی و ابوالفضل کاظمی به اردن رفته است، تا در مسابقات گروه A مقدماتی زیر ۱۷ سال فوتبال آسیا که از ۲۸ مهر تا ۶ آبان برگزار می‌شود با تیم‌های هنگ‌کنگ، کره شمالی، سوریه و اردن مبارزه کند. 
ما به شما امیدواریم یوزهای نوجوان!
 
این پسرهای نوجوان را هنوز خیلی‌ها نمی‌شناسند، در مرکز ملی به دور از هیاهوی رسانه‌ها تمرین کردند، سختی‌ها و دشواری اردو، مسافرت، دیدارهای دوستانه و تدارکاتی و ماجرای توقف بلند مدت در قطر را هم از سر گذارندند و حالا با اشتیاق به سمت آینده می‌روند. اسم‌هایشان را یک جا یادداشت کنید، بعدها از میان آنها ستاره‌هایی پیراهن تیم ملی بزرگسالان را می‌پوشند، باشگاه‌هایی برای به خدمت گرفتن آنها با هم می‌جنگند، بمب بازار نقل و انتقالات می‌شوند و «هایجک» بعضی از آنها در دستور کار مربیان قرار می‌گیرد. آنها قصه سال‌های آینده فوتبال ایران را می‌نویسند البته به یک شرط: اسم بازیکنانی که آلمان را 4-0 در هم کوبیدند را مرور کنند و ببینند چطور بعضی از آنها در دالان‌های فوتبال از خاطره‌ها رفتند، بعضی از آنها در لیگ‌های پایین فوتبال بازی می‌کنند و چند نفر ستاره ماندند. خوب است از عباس چمنیان و از کادر فنی بپرسند راز ماندگاری در بالاترین سطح فوتبال چیست؟ در فراموش شدن و از زیاد رفتن رازی نیست!
 
 
برای تیم ملی زیر 17 سال ایران در مسابقاتی که بسیار فشرده برگزار می‌شود بهترین‌ها را آرزو کنیم. آنها می‌دانند در دنیای امروز فوتبال دیگر تیم آسانی وجود ندارد، هر فردی حریفی را دستکم بگیرد حتماً الهه فوتبال او را سخت و تلخ تنبیه می‌کند. ما از اینجا بازی‌های شما را دنبال می‌کنیم، آن پیراهن یوزپلنگ نشانی که به تن دارید رویای میلیون‌ها کودک و نوجوان همسن شماست، می‌روند بازار و بدلی آن را می‎خرند و به تن می‌کنند، شما این افتخار را دارید که «پیراهن تیم ملی ایران» را تن می‌کنید، نامتان پشت آن ثبت شده و این فرصت را دارید تا نام‌تان را از امروز در قلب مردم حک کنید. تا پای جان، برای ایران بجنگید.
ما به شما امیدواریم یوزهای نوجوان!
قاب خاطرات
گزارش تصویری
ویدئوها
آخرین اخبار

تصاویری از دیدار تیم های آلومینیوم و فولاد

تصاویری از آخرین تمرین تیم ملی نوجوانان پیش از بازی با هنگ کنگ

اعلام رای کمیته اخلاق درباره آرمین سهرابیان

آخرین تمرین تیم ملی نوجوانان پیش از بازی با هنگ کنگ برگزار شد

پیگری تمرینات تیم ملی جوانان ایران با تذکرهای گلزنی

اعلام برنامه مسابقات هفته های دوم تا چهارم لیگ برتر بانوان

فدراسیون فوتبال ایران در بخش مسابقات بانوان ششم آسیا شد

دعوت فدراسیون فوتبال اردن از تیم ملی فوتبال بانوان

تاج:تیم ملی در برابر قهرمان آسیا خوش درخشید/با یک یار کمتر مقابل ازبکستان هم شایسته پیروزی بودیم

اعلام یک رای انضباطی

پربازدیدترین ها

برگزاری جلسه هماهنگی دیدارهای گروه AFC/ اقدام AFC پس از حذف لبنان

داوران هفته هشتم لیگ برتر فوتبال مشخص شدند

ما به شما امیدواریم یوزهای نوجوان!

داوران هفته هفتم لیگ دسته یک مشخص شدند

تصاویری از دیدار تیم های ملی ایران و‌ قطر

اعلام ترکیب تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر

اقدام ارزشمند دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن در راستای مسئولیت اجتماعی 

اعلام اسامی داوران قضاوت کننده در هفته اول لیگ فوتبال بانوان

پیروزی پرگل تیم ملی نوجوانان پیش از اعزام به اردن

گزارش تصویری از دیدار تیم ملی نوجوانان و جوانان ملوان تهران