فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

تعداد بازدید: ۴۲۳
کد خبر: ۲۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹

ابلاغ استراتژ‌ی‌های اجتماعی و فرهنگی در فصل جدید فوتبال

فدارسیون فوتبال با ارسال نامه‌ای به امضای دبیرکل، رئوس برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی سال جدید فوتبالی را به هیات‌های فوتبال استانی و سازمان لیگ فوتبال ابلاغ کرد.
 
 
به گزارش سایت رسمی فدارسیون فوتبال، احسان محمدی رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی فدراسیون با اعلام این خبر گفت: صدای فوتبال بلند، بدون مرز و همه‌کس فهم است به همین دلیل لازم است از این ظرفیت برای کمک به بهتر شدن حال جامعه استفاده کنیم. 
 
وی گفت: هر ساله AFC برنامه‌هایی را در قالب مسئولیت اجتماعی به کشورهای عضو پیشنهاد می‌دهد و همچنین FIFA هم تاکید دارد که بر اساس ساختار بومی کشورها از فوتبال برای ارتقای آگاهی عمومی نسبت به مسائل فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی بهره گرفته شود. در همین راستا با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و مشورت با صاحب‌نظران حوزه اجتماعی و فرهنگی، استراتژی فدراسیون فوتبال در چهار حوزه تببین و به هیات‌های فوتبال ابلاغ شد.
 
محمدی گفت: با بررسی مشکلات موجود و همچنین انتظارات AFC  و FIFA از اقدام در حوزه تخصصی، امسال چهار موضوع «فرهنگ‌سازی در راستای کاستن از تصادفات رانندگی (خودرویی و موتوری)، ترویج تغذیه سالم (غذای سبز) با محوریت تشویق کودکان، حفاظت از محیط‌زیست و طبیعت و تسهیل حضور علاقمندان به فوتبال در استادیوم‌ها با هر درجه از توانمندی جسمی (Football for all abilities)» به عنوان برنامه‌هایی که انتظار می‌رود تیم‌های لیگ برتر و هیات‌های فوتبال نسبت به آن اقدام کنند انتخاب و ابلاغ شدند.
 
وی افزود: متاسفانه برابر آمارها در ایران روزانه 50 نفر در نتیجه تصادفات رانندگی کشته می‌شوند، سال گذشته فوتبال ایران سوگوار چند چهره از جمله ملیکا محمدی ستاره تیم ملی فوتبال ‌بانوان و محمد عجمی‌پور بازیکن آینده‌دار نفت آبادان شد. تصادفات رانندگی جزو سه عامل اصلی مرگ و میر در ایران هستند به همین خاطر شایسته است باشگاه‌های فوتبال و ستاره‌ها اقدامات عملی انجام دهند و انتظار داریم نهادهای مرتبط با باشگاه‌ها همکاری کنند. 
 
رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی با اشاره به شیوع اضافه وزن در میان کودکان و نوجوانان، افزایش مصرف مواد غذایی زیان‌آور و بروز سرطان‌ و سکته‌ها گفت: کودکان و نوجوانان بیش از آنکه به توصیه‌های تخصصی پزشکان و مشاوران تغذیه گوش بدهند از رفتار و گفتار ستاره‌ها الگو می‌گیرند و تشویق آنها از دریچه فوتبال برای مصرف غذاهای سالم اقدامی در راستای مراقبت از سلامت نسل آینده است.
 
محمدی گفت: در کنار موضوع محیط‌زیست که یک چالش ملی و البته مورد تاکید ویژه AFC است، مقوله تسهیل حضور هوادارانی با معلولیت یا شرایط ویژه در ورزشگاه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است، در واقع انتظار می‌رود باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ‌های پایه در استادیوم‌ها تسهیلاتی فراهم کنند  تا افرادی که شرایط ویژه دارند از دیدن فوتبال محروم نشوند، تمام این اقدامات در راستای ایجاد حس خوب نسبت به فوتبال و انتقال آن به جامعه است.
 
وی در پایان با بیان اینکه انتظار می‌رود باشگاه‌ها مثل همیشه در پاسداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی، اقدامات خیریه، تکریم پیشکسوتان و ارج نهادن به قهرمانان ملی و میهنی کوشا باشند گفت: تیم‌های لیگ برتر می‌توانند با هماهنگی روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ یا دپارتمان مسئولیت اجتماعی فدراسیون فوتبال هر چهار اقدام را به صورت همزمان انجام دهند یا هر کدام از این چهار استراتژی را به صورت ویژه انتخاب کرده و از طریق معاونان فرهنگی و کانوان‌های هواداری به عنوان مسئولیت اجتماعی خود در دستور کار قرار دهند. در پایان فصل گزارش این اقدامات یکی از اصلی‌ترین آیتم‌ها در انتخاب بهترین باشگاه فرهنگی کشور خواهد بود و گزارشات آن به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال می‌شود.
قاب خاطرات
گزارش تصویری
ویدئوها
آخرین اخبار

محرابی افشار که دیدار برزیل و کرواسی را سوت زد، از تجربه‌های خود می‌گوید؛

اعلام اسامی محرومان هفته پنجم لیگ برتر

اعلام برنامه مسابقات ۳ هفته لیگ دسته اول فوتبال ساحلی

اعلام اسامی داوران دیدارهای هفته پنجم لیگ برتر

اعلام ورزشگاه محل برگزاری دربی پایتخت

تغییر ساعت یک مسابقه از هفته پنجم

تمرین سبک تیم ملی جوانان ایران در محوطه باز

لیست نهایی تیم ملی فوتبال جوانان ایران مشخص شد

دعوت نمایندگان ایران به دوره مدرسین داوری الیت آسیا

اعلام آرای انضباطی

پربازدیدترین ها

حاشیه‌نگاری سفر تیم ملی‌ فوتسال /وزش باد «بخارا» به پرچم شاهزادگان پارسی

📸 ملی‌پوشان فوتسال تشنه شنیدن سوت نخستین دیدار در جام‌جهانی+ گزارش تصویری

عبدی: قرعه کشی مسابقات لیگ‌های برتر، امید جوانان و لیگ قهرمانی برگزار شد

اعلام اسامی داوران هفته چهارم لیگ برتر

گزارش تصویری از دیدار تیم های پرسپولیس ایران و الاهلی

تشریح برنامه های آموزشی فدراسیون فوتبال

اسامی داوران هفته دوم لیگ دسته اول فوتبال

حاشیه‌نگاری جام جهانی 2024 ( قسمت دوم)؛از بخارای شریف به تهران؛ حال همه‌ی ما خوب است

دیدار دوستانه دو فینالیست ۲۰۲۴ آسیا در قالب تمرین مشترک

تصاویری از تمرین تیم ملی بانوان